Rynek usług deweloperskich ma się w ostatnim czasie naprawdę dobrze. Prognozy na najbliższe kilka lat też są raczej optymistyczne – zapotrzebowanie na nowe mieszkania jest i będzie. Polacy nadal chętnie kupują mieszkania na rynku pierwotnym. Jedyne co się zmienia to ich oczekiwania.

Jest to zrozumiałe, ponieważ w miarę jak technologia idzie do przodu i zmiany widać praktycznie w każdym aspekcie naszego życia. Tak samo jest w przypadku rynku nieruchomości – w końcu zakup mieszkania to bardzo poważna decyzja, która zaważyć może na całym życiu.

Mimo ogromnego popytu jedni deweloperzy cieszą się dużym zainteresowaniem, inni mniejszym. Wynika to z wielu aspektów. Ale o nich w dalszej części artykułu. Najpierw kilka słów o tym czego Polacy oczekują kupując nowe mieszkanie.

Dwa najważniejsze chyba aspekty to bezpieczeństwo i wygoda. Lokalizacja mieszkania ma spore znaczenie, choć w sytuacji gdy w prawie każdej rodzinie jest auto lub dwa dojazd do pracy w innej części miasta nie jest już dużym problemem. Większe znaczenia ma natomiast niewielka odległość od ośrodków edukacyjnych tj. szkoła, przedszkole, żłobek, to by mieć w pobliżu przychodnię czy aptekę. Kupujący zwracają tez dużą uwagę na to czy osiedle posiada sporo zieleni, czy deweloper zaplanował miejsce do spacerów, odpoczynku na świeżym powietrzu, place zabaw dla dzieci itp. Dla osób posiadających dzieci ważne są również kwestie bezpieczeństwa, a więc to czy osiedle posiada monitoring oraz zamykane kodem ogrodzenie.

Oprócz tych aspektów ważne są wszelkie udogodnienia – absolutnym standardem są obecnie windy, znacznie ułatwiające poruszanie się z wózkiem, podziemne parkingi, miejsca postojowe przed blokiem oraz dobre oświetlenie okolicy bloku.

Deweloperzy, którym zależy na tym by klienci wybrali właśnie ich ofertę realizując inwestycję muszą brać pod uwagę te rosnące wymagania. To, że klienci są bardzo wymagający, chcą wiedzieć za co płacą, mieć wgląd w materiały i technologie w jakiej budowano. Ważny jest układ pomieszczeń – by był funkcjonalny i praktyczny. Nawet w przypadku mieszkań o mniejszym metrażu. Dlatego deweloperzy chętnie zatrudniają architektów, którzy przygotowują przykładowe aranżacje, pozwalające klientom wyobrazić sobie jak mogłoby wyglądać ich przyszłe mieszkanie.

Nie bez znaczenia jest również poziom obsługi klienta oraz reklama – która jak wiadomo ma spore znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Reklamowe bannery rozwieszone w różnych lokalizacjach miasta, reklama w lokalnej prasie, tv czy radio. I wreszcie internetowe kampanie w Google, które pozwolą wyszukać dewelopera po konkretnym haśle np. mieszkania TarnobrzegPewne jest, że oczekiwania konsumentów będą się zmieniać, a deweloperzy muszą robić wszystko by za nimi nadążyć, a nawet wyprzedzać je – bo to jedyna i skuteczna droga do zdobycia klientów.