Sprzedajesz dom lub mieszkanie? Zdecyduj się na home staging

Home staging staje się coraz popularniejszym sposobem na uskutecznienie działań sprzedaży lub wynajmu nieruchomości na rynku wtórnym. Właściciele, którzy szukają optymalnych rozwiązań, nie są skazani na znaczące uszczuplenie domowego portfela. Jak zabrać się za drobne prace modernizacyjne? My już to wiemy.

Home staging na zlecenie: modernizację mieszkania możesz zlecić profesjonalistom

Home staging to zespół procesów, które mają ułatwić sprzedaż lub wynajem nieruchomości na rynku wtórnym przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niskich kosztów inwestycyjnych.

Do tej kategorii zaliczamy m.in. porządkowanie podstawowych elementów wnętrza, a także podkreślanie tych elementów dekoracyjnych, które chociaż mają duży potencjał estetyczny, nie zostały w odpowiedni sposób wyeksponowane przez właściciela (to także doskonały sposób na przyspieszenie procesów transakcyjnych).

Co ważne – home staging jako pewna grupa technik marketingowych, znalazła swoje praktyczne zastosowanie na rynku i w Polsce otwieranych jest coraz więcej biur projektowych, które ułatwiają przeprowadzanie skutecznych metamorfoz nieruchomości.

Ile kosztuje usługa home stagingu w Polsce?

W zależności od potrzeb klienta, warunków samej nieruchomości i regionu Polski, usługi home stagingu wahają się w zakresie od około 300 do 700 złotych, co stanowi na ogół niespełna 0,5% wartości mieszkania lub domu.

Home staging we własnym zakresie: porad szukaj na branżowych portalach

Warto zaznaczyć, że chociaż home staging został wypracowany w latach 80. przez amerykańskich projektantów, to jego podstawowe zasady mogą zostać z powodzeniem wdrożone przez samych właścicieli nieruchomości, którzy z pewnych powodów nie chcą korzystać z pomocy zewnętrznych biur.

W polskiej sieci dostępnych jest przynajmniej kilka wiodących portali branżowych, a w tym m.in. „Pytanie o Mieszkanie”, który ułatwia potencjalnym użytkownikom na przeprowadzenie niewielkich, ale efektownych modernizacji we własnym zakresie.

„[…] home staging nie jest już nowością w Polsce. Liczba prywatnych sprzedawców, którzy są świadomi, jak istotną rolę odgrywa samo zagospodarowanie przestrzeni i podkreślenie jej najważniejszych atutów jest imponująca – ocenia redaktor prowadząca Pytanie o Mieszkanie, Joanna Zawadzka.

Garść danych: czy home staging naprawdę działa?

Badania przeprowadzane przez środowiska projektanckie i pośredników sprzedaży dowodzą, że nieruchomości, w których zostały wdrożone procesy home stagingu są droższe przy wynajmie lub sprzedaży średnio o 10 do 13%, a sam czas transakcji skraca się niespełna o połowę.

Zgodnie z raportem opublikowanym przez amerykański serwis Homegain.com z 2013r. – sprzedawcy, którzy zdecydowali się na nowe spojrzenie na swoją nieruchomość, inwestując w podstawowe techniki zgodne z home stagingiem, uzyskały 343-procentowy zwrot z wydatków (wśród najpopularniejszych rozwiązań znalazły się m.in. odświeżanie kuchni i łazienki przy wykorzystaniu jasnych farb, a także czyszczenie i przemeblowywanie wnętrz).

Przeczytaj także